Jak wygląda generowanie leadów na LinkedIn?

Jak wygląda generowanie leadów na LinkedIn?

Międzynarodowa platforma społecznościowa służy przede wszystkim do nawiązywania relacji biznesowych oraz promowania własnej marki. Okazuje się jednak, że dzięki ogromnej bazie użytkowników na Linkedln przedsiębiorcy mogą także dotrzeć do wielu potencjalnych odbiorców proponowanych usług i produktów. Sprawdź, jak skutecznie pozyskiwać leady sprzedażowe.

Generowanie leadów na LinkedIn

Platforma od początku działalności, czyli od 2003 roku, zgromadziła ponad 810 mln użytkowników z około 200 krajów. Oznacza to, że przedsiębiorca może działać również globalnie. Jeśli jednak zależy mu na dotarciu wyłącznie do polskich odbiorców, wystarczy zadbać o odpowiednie targetowanie. Generowanie leadów na LinkedIn odbywa się na kilka sposobów — poprzez:

  • wysyłanie personalizowanych wiadomości do użytkowników,
  • tworzenie wartościowego contentu (branżowych wpisów),
  • generowanie reklam InMail (tekstowych, dynamicznych, wideo),
  • prowadzenie kampanii (opcja dodatkowo płatna).

Cele reklamowe na LinkedIn

Wszystkie podejmowane działania powinny być wcześniej zaplanowane oraz dopasowane do określonego celu. Zdecydowana większość przedsiębiorców pragnie zwiększyć osiągane zyski oraz powiększyć bazę klientów. Niektórym jednak zależy na samej rozpoznawalności marki, co jest szczególnie istotne dla nowych firm. Marketing prowadzony na LinkedIn będzie skuteczny pod warunkiem właściwego targetowania odbiorców, uwzględniając m.in. lokalizację, poziom wykształcenia, doświadczenie zawodowe czy wiek.

Samodzielne działania czy współpraca z agencją?

Mimo iż generowaniem leadów może zająć się praktycznie każdy (bez dodatkowych narzędzi i specjalistycznej wiedzy), to wielu przedsiębiorców decyduje się jednak na współpracę z doświadczonymi marketingowcami. Cena tego rodzaju usług zaczyna się już od kilkuset złotych miesięcznie i zależy od liczby pozyskiwanych kontaktów.