Generowanie leadów na LinkedIn — samodzielnie czy z pomocą agencji?

Generowanie leadów na LinkedIn — samodzielnie czy z pomocą agencji?

Międzynarodowy serwis społecznościowy działa od 2003 roku i w tym czasie zdążył pozyskać aż 810 mln użytkowników pochodzących z ponad 200 krajów na całym świecie. Platforma Linkedln pierwotnie miała służyć do nawiązywania kontaktów biznesowych i zawodowych, jednak obecnie stanowi doskonałe narzędzie marketingowe. Przekonaj się, w jaki sposób w pełni wykorzystać potencjał portalu.

Jak generować leady sprzedażowe?

Co ważne, wszystkie podejmowane działania powinny być „naturalne". Nie ma tutaj mowy o masowym wysyłaniu spamu użytkownikom serwisu. Generowanie leadów na LinkedIn należy rozpocząć od stworzenia firmowego profilu oraz zadbania o odpowiedni content, zamieszczany regularnie na branżowych grupach. Kolejny krok to przesyłanie personalizowanych wiadomości do osób potencjalnie zainteresowanych oferowanymi usługami czy produktami. Przedsiębiorca może również skorzystać z opcji publikowania informacji o zbliżających się wydarzeniach, na które zapraszani są przedstawiciele określonych sektorów (z obowiązkiem dołączenia do newslettera).

Czy warto skorzystać z pomocy agencji marketingowej?

Samodzielne pozyskiwanie leadów sprzedażowych może okazać się męczące i czasochłonne. Nic więc dziwnego, że tak wiele marek decyduje się na współpracę z firmą marketingową. Przeszkoleni pracownicy są w stanie wygenerować kilkaset kontaktów miesięcznie poprzez wysyłanie personalizowanych wiadomości biznesowych (z wykorzystaniem dodatkowych metod automatyzacji). Agencje mogą również prowadzić firmowe konta wraz z monitorowaniem kampanii.

Płatne reklamy na LinkedIn

Poza bezpłatnym pozyskiwaniem leadów sprzedażowych przedsiębiorcy mogą również stworzyć kampanie pojawiające się określonej grupie użytkowników. Targetowanie odbywa się poprzez wybór m.in. lokalizacji, płci, stażu pracy czy wykształcenia. Twórca może także wybrać format reklamy oraz główny cel prowadzonej kampanii.